Hi! I am no longer writing this blog. My new Finnish blog can be found at WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, welcome!

Hei! Olen lopettanut bloggaamisen täällä. Uusi blogi löytyy osoitteesta WWW.JOSEPHINESUOTMAA.COM, tervetuloa mukaan seuraamaan!


Monday, July 21, 2014

all red everything

 photo IMG_6516_zpseeef7bb1.jpg  photo IMG_6524_zpse0432f67.jpg photo IMG_6535_zpsf67be260.jpg>  photo IMG_6525_zps2d2b11e5.jpg  photo IMG_6527_zps282c219c.jpg  photo IMG_6528_zps75008e38.jpg  photo IMG_6530_zps3c435535.jpg  photo IMG_6541_zpsddd42ea8.jpg  photo IMG_6547_zps6a7ea44e.jpg 
So here is my Saturday's graduation outfit in a more detailed manner, right after all the guests had left. 
I don't remember exactly when, but some time during the winter I came up with the vision of wearing a red chiffon maxi dress with a slit at my graduation. After many (expensive) options yet nothing perfect, I decided to seek help from my mom and sister who were at the time both still in Asia. It wasn't enough that the dress was red and made of chiffon, but I also wanted it to have straps and be draped. We ended up finding a store with custom made dresses, and all I had to do was to pick the model and color I wanted and give my measurements to the dress-making company. My dress was therefore made in China, and my sister brought it over when she came to Finland in May. I must say that the dress gives me a few extra pounds, but I still loved it as it was comfortable and flowy and just the way I envisioned. It was a little big on the sides too, so my mom helped me make it a little smaller. I wouldn't have minded if the hem would had been a little longer, but I guess my heels were just too high to match the dress. 
The heels are originally from Nelly.com, but I got them from the FB flea market as new for 25 euros. I definitely wanted red heels to match my red dress, so this was a good bargain to me. I wasn't even sure if the tone of the shoes matched with my dress as I got them before receiving my dress (!), but luckily they matched pretty well.
My jewellery are the same ones I wore for my prom, except for the midi rings - Guess heart earrings and a small yet beautiful heart necklace I've had since I was little. I didn't really think of the jewellery until a few days before, so I decided to go with something safe. These jewellery had a lot of sentimental value anyways, so it felt good to wear them for an important event like this. The pictures are from the front of my grandparent's house where I also had my party, I just love this place!

What do you guys thinkabout the graduation outfit?

Tässä siis yksityiskohtaisempia kuvia lauantain valmistujaisasustani, heti sen jälkeen kun kaikki vieraat olivat lähteneet. En muista tasan tarkalleen koska, mutta joskus talvella sain vision siitä että käyttäisin valmistujaisjuhlissani punaista sifonkista maksimekkoa halkiolla. Monien (kalliiden) vaihtoehtojen jälkeen en kuitenkaan löytänyt sitä täydellistä mekkoa, joten päätin pyytää apua äidiltäni ja siskoltani jotka tuolloin olivat vielä Aasiassa. Minulle ei riittänyt että mekko olisi punainen ja sifonkinen, mutta halusin siihen myös ehdottomasti olkaimet sekä laskoksia. Päädyimme tilaamaan mekkoni teetettynä, eikä minun tarvinut tehdä muuta kuin valita malli ja väri sekä antaa omat mittani. Mekkoni on siis teetetty Kiinassa, ja siskoni toi sen tänne saapuessaan Suomeen toukokuussa. Täytyy sanoa että mekko antoi itselleni muutaman lisäkilon, mutta pidin siitä silti niin kovasti sillä se oli mukava päällä, ilmava ja juuri sellainen kuin olin visioinut. Mekko oli myös kainaloista hieman iso, mutta äitini onneksi auttoi sen kaventamisessa. En olisi pistänyt pahaksi mikäli mekko olisi ollut vielä pidempi, mutta ehkäpä itselläni oli turhan korkeat korot sen kaverina. 
Korot ovat alun perin Nelly.comista, mutta itse ostin ne FB-kirppikselta käyttämättöminä laatikossaan 25 eurolla. Halusin ehdottomasti punaiset korot sopimaan punaisen mekkoni kanssa yhteen, joten kengät olivat mielestäni hyvä löytö. En ollut edes varma sopisivatko kenkieni sävy mekkoni kanssa yhteen sillä ostin kengät ennen kuin edes näin mekon (!), mutta onnekseni ne sulautuivat melko hyvin yhteen. 
Korut ovat midisormuksia lukuunottamatta samat kuin mitä käytin vanhojentansseissa - Guessin sydänkorvakorut sekä pieni mutta kaunis sydänkaulakoru mikä minulla on ollut pienestä pitäen. En oikeastaan edes miettinyt koruasiaa kuin vasta muutama päivä ennen h-hetkeä, joten päätin mennä turvallisella linjalla. Näissä koruissa kun oli muutenkin paljon tunnearvoa, joten tuntui hyvältä käyttää niitä näinkin tärkeässä tapahtumassa. Asukuvat ovat otettu isovanhempieni talon edessä, mikä on itselleni yksi rakkaimista paikoista tässä kaupungissa!

Mitä mieltä siellä ollaan valmistujaisasusta?

No comments:

Post a Comment